Csillagos lány festmény lépésről lépésre - kezdőknek is!

Januárban egy rajzkihívásban veszek részt. A 15. téma a növekedés volt. Arra gondoltam, egy lányt szeretnék megfesteni, aki ahogy fejlődik - "növekedik" - egyszer csak elér - akár - a csillagokig is. A kép pont úgy sikerült, ahogy megálmodtam!


Elkészítése pedig igazán egyszerű: 
- Egy akvarell papírra felvázoltam a lányt, a holdat. 
- Majd megfestettem a sötét égboltot. 
- Ezután kitöltöttem a holdat a szürke árnyalataival, 
- a talajt és a lányt feketével festettem meg. A lány körvonalait, haját fehér zselés tollal húztam meg. 
- Majd temperával pöttyöztem az égre a csillagokat.

Azt mondod, te ilyet úgysem tudsz? Pedig igenis képes vagy rá! Csak talán még sosem próbáltad. Vagy lehet, nem ismered a technikát. Ebben a bejegyzésben leírtam lépésről lépésre, mit és hogy csináltam.

1. Ki kellett találnom, hogyan fogom megcsinálni a pipiskedő lány alakját, aki felér a csillagokig. 
Ehhez egy kollégám segítségét kértem. Megkértem, hogy egy fehér ajtó előtt fotózza le a mozdulatot, amit elképzeltem a rajzon. Csinált több képet is. Láthatod...van olyan fotó, amikor a jobb kezemet emelem a magasba, van amikor a balt, de van olyan is, ahol mind a kettőt... A jobb fotókat ki is nyomtattam.

Tanulmányok a lábujj hegyen álló lány alakhoz


2. Ezután akvarell papírra dolgoztam - ezen a papíron szépen elterül majd a festék. De előtte felrajzoltam a hold és a lány alakját. (...ha bajban vagy a lány alakjával, ne félj kivágni, és körberajzolni. Magadnak alkotsz!)

2., 3., 4., 5., 6. és 7. lépés

3. A lap széleire maszkoló szalagot ragasztottam fehér keretnek,

4. majd vízszintesen és függőlegesen is 3-3 egyenlő részre osztottam a helyet, ahová a rajz kerül. Azaz  vékony grafitvonalakkal berácsoztam a papírt.

5. Megrajzoltam a talaj magasságát,

6. majd berajzoltam a lány alakját. Láthatod, a lány keze épp a kép 2/3 magasságáig ér. Ha újra kezdeném, nem pontosan középen állna a képen. Hanem kicsit jobbra - az aranymetszés szabályát alkalmaznám. Ezt a tanácsot egy fotóművész barátom adta utólagosan.

7. A hold kör alakja a felső 1/3 részbe került. Hosszában megfelezi az első (baloldali) függőleges rácsvonal.

(7,5) A hold és a lány alakját ezek után bár maszkoló géllel fedtem le, de ezt utólag már bánom. Csupán amiatt van, mert ki szerettem volna próbálni. Ma már nem bíbelődnék vele...egyszerűen kihagynám az égbolt festésénél a hold és a lány alakját. Sőt, ha lány alakjába bele is festek...sebaj, később úgyis feketére festem.

8. Bevizeztem az akvarell papírt

9. majd egyszerű, iskolai vízfestékkel összepacsmagoltam az ég színeivel. Feketével, kékkel, lilával és sötét rózsaszínnel festettem meg. Volt, hogy vártam, hogy száradjon egy keveset a festmény, majd újabb réteget vittem fel. Ehhez a youtube-on néztem oktató videókat. Becsatolom neked, melyik volt a kedvencem, ami szerencsére magyarul van, és remekül szemlélteti a folyamatot:


(Bevallom a youtube videókat sokszor felgyorsítva nézem - a beállításoknál lehet állítani a lejátszás sebességét.)

10. Miután kész lett az ég sötét színe, megvártam, hogy kicsit száradjon, és feketével megfestettem a talajt.

11. Leszedtem a maszkoló gélt, és a hold következett. Csupán egy kevés szürke színt maszatoltam el a fehér kör alakban, de korábban ennek a technikáját is youtube videóról lestem:


12. Kifestettem a lány alakját is feketére, majd fehér zselés tollal átrajzoltam a körvonalait. Megnéztem a kép alapján, hogy állnak a hajtincsei, és azokat is rárajzoltam. A csizmája talpát is fehér színnel emeltem ki.

13. Az égbolt csillagait fehér zselés tollal is fel lehet festeni, de én fehér temperát, és egy fogkefét választottam. A vizes fogkefére egy kevés temperát nyomtam, és összefröcsköltem a képet vele. Mondanom sem kell...technikát szintén a youtube-ról néztem! Láthatod, hogy a videó készítője kép azon részét, amit meg szeretne óvni, letakarja. A temperát a fogkeféről kb. a 4. percnél fröcsköli a sötét égboltra:


14. Még egy pár nagyobb csillagot rajzoltam fehér vagy ezüst zselés tollal a képre. Egyet a lány kezéhez is. 

15. A talajra fűszálakat rajzoltam feketével, és néhol apró, fehér vonalakat is húztam közé. 

És ennyi volt...kész is a kép... Tulajdonképpen igazán semmi művészi bonyolultság nincs benne. Egyszerű és nagyszerű. Kezdj hozzá bátran, rajztudás nélkül is! Magam is kezdő vagyok!

Ha kérdésed van, írj bátran! Instagramon és facebookon is megtalálsz!

Szeretettel, Évi



















Megjegyzések